06 setiembre 2012

Guest post.... D.I.Y. Kawaii T-shirts by Celina.

Hello I’m Celina, I live in Montreal, Quebec where I like to play and create things for my kids. I’m a mom of two, wife, fashion designer and now blogger. On my blog Petit a petit and family I like to talk about things that inspire me which most of the time  happens to be children’s design, I also post  bits and pieces of my everyday life and once in a while my creations as well as a tutorial here and there.  Since Eri is on holiday and she happens to be the queen of DIY projects, I’m honored to share with you today one of my easy to do projects, enjoy! 
Hola, me llamo Celina,vivo en Montreal Quebec donde me gusta jugar y crear cosas para mis hijos. Soy mamá de dos chicos, esposa, diseñadora de modas,y ahora blogger.
En mi blog Petit a petit and family me gusta hablar de las todas las cosas que me inspiran, la mayoría son relacionadas con el diseño para los niños, también publicó fragmentos de mi vida y de vez en cuando mis creaciones y tutoriales aquí y allá.
Como Eri esta de vacaciones y ella pasa a ser la reina de los proyectos D.I.Y., me siento honrada de compartir con ustedes uno de mis proyectos más fáciles de hacer, espero que lo disfruten.

I prepared an easy DIY for you which I call my Kawaii T-shirts. With just a few easy steps create some cute t-shirt with some sweet and simple animal faces.
Prepare un D.I.Y. muy fácil para usted, yo lo llamo mis camisetas Kawaii. Con tan sólo unos pasos puedes crear unas lindas camisetas con unas dulces y simples caritas de animales.

What you will need:
- A T-shirt or Tank top
- Some Fabric Markers ( I used the Sharpie "Stained" Fabric marker)
- Paper
- Computer &  Printer (optional!)
Que vas a necesitar:
-Una camiseta
-Algunos marcadores para tela (estoy usando unos marcadores de sharpie especiales para tela)
-Papel
-Computadora e impresora


How to...
Como hacerlo....
- Step 1: Draw a cute and simple animal face on a sheet of paper. I got my inspiration from googling "cute kawaii animal faces" and searching the image portion of Google.
Paso 1.- Dibujar una carita linda de algún animal en un papel, puedes buscar en google cute kawaii animal faces, encontrarás muchas sencillas imagenes.
I've provided a few cute faces that I created myself (see image below)... follow the link to get the PDF files. You will find a PDFhttp://es.scribd.com/collections/3757060/DIY-kawaii-t-shirts for each face and all you have to do is print it at 100%.
He proporcionado algunas caritas lindas que he creado yo misma (puedes ver la imagen a continuación)dar click en este enlace para poder acceder al archivo PDF, en el archivo PDF encontrarás las caras, se va imprimir el documento al 100%
-Step 2: If you are using a white T-shirt, I recommend inserting the printed paper into your t-shirt and centering it. This way you will see your image through the t-shirt. 
-Paso 2: Si usted está utilizando una camiseta blanca, recomiendo colocar el papel impreso en el centro de su camiseta de esta manera usted podrá ver la imagen a través de la camiseta.
-Step 3: Trace your image with your fabric marker. I like to do the contour first and then fill it in. 
-Paso 3: Traza tu imagen con el marcador de tela. Me gusta hacer primero el contorno y después rellenarlo.
Warning*** do not press to hard when drawing with the fabric marker, the ink has a tendency of spreading.
Advertencia *** no presionar mucho el marcador a la hora de dibujar porque la tinta tiene una tendencia a propagarse y su dibujo podría quedar distorsionado.
-Step 4: for added color or fun add some rosy cheeks or a bow tie... Your done!
-Paso 4: Para agregar un poco de color y diversión puede agregar unas mejillas rosadas o moñito y listo !!!
NOTE: if you are using a darker colored t-shirt, just draw straight on your t-shirt and use your printed image for guidance. Don't forget to insert a piece of paper into your t-shirt to prevent the ink seeping through.
NOTA:  No te olvides de colocar  una hoja de papel en el interior de la  camiseta para evitar que la tinta transpase y manche la parte trasera.
Here are some of the faces I've created. You can find the PDF files HERE
Please use these for your personal use and not for re-sale, thank you!
Estas son algunas caras que he creado, las puede encontrar en este PDF 
Recuerde que es esto es para su uso personal, favor de no venderlas, gracias !!

Here are a few examples of some tees I've created...
Algunos ejemplos de las camisetas que hice...

Now if you are doing this in front of your kids, do not be surprised if they try to add their own design elements when you aren't looking!!! Look how Mister M surprised me, he added a pink smiley face to his t-shirt.
Ahora si usted esta haciendo este D.I.Y junto a sus hijos no se sorprenda si ellos agregan sus propios diseños cuando no los estes viendo, Mr. M. me sorprendió al agregar  una carita feliz rosa en su camiseta.

ENJOY!!!

3 comentarios:

Yoly dijo...

oh my! This is a super cute diy...Lily and I must make it :)Glad to have found a new blog through Eri.

unecrepealafraise dijo...

what a good idea ! I'll do it this week.

TEXTILIAN dijo...

Hola, me encanto tu tutorial y lo he compardido en mi fanpage, realmente espero no te moleste

https://www.facebook.com/MITEXTILIAN